–Det er lett å være hyggelig, når man har en jobb man trives med!

–Det er lett å være hyggelig, når man har en jobb man trives med!
For Silas Gul, innehaveren av Paris Frisør, er det å klippe hår mer enn bare en jobb – det er en lidenskap. Silas kom til Norge fra Tyrkia i 2009 og overtok den lille salongen i Strandgata i 2010. Siden den gang har han klippet over 40 000 kunder, og gjort det til sitt mål å gi kundene sine den beste servicen og opplevelsen.
Man merker raskt at Silas elsker å snakke med kundene sine. Selv forteller han at en av de fineste delene av jobben hans er å bli kjent med kundene. Noe av det beste med denne jobben er å få møte så mange mennesker og få muligheten til å hjelpe dem til å både se bra ut og føle seg bra, forteller han.
Paris Frisør er en flerkulturell salong, med ansatte fra Eritrea, Polen og Iran. Det gir salongen en blanding av kulturer og perspektiver, og gir kundene en unik opplevelse. Silas sier at det er positivt å ha et flerkulturelt team for å kunne betjene en mangfoldig kundebase. Han mener at det å ha ansatte fra forskjellige kulturer og bakgrunner beriker salongen, og gjør den til et sted der alle føler seg velkommen.

Fast kunde: Alexander Søderlund er en av de faste kundene hos Paris Frisør FOTO: Henrik Salvesen
– Føler meg alltid velkommen
En av kundene som setter pris på den unike opplevelsen hos Paris Frisør er fotballspilleren Alexander Søderlund.
Søderlund forteller at han liker den gode servicen han får hos Silas og hans ansatte, og at de alltid gjør en god jobb. Han legger til at den gode stemningen og vennligheten i salongen gjør det til et sted, der han alltid føler seg velkommen. I tillegg setter han pris på effektiviteten til Silas og medarbeiderne hans.
– For min del betyr det mye at Paris Frisør klarer å kombinere god service og effektivitet, forteller Søderlund.
Han setter pris på sine raske og hyggelige frisørbesøk i den lille salongen.

-Det er lett å være hyggelig når man har en jobb man trives med, mener innehaver av Paris Frisør, Silas Gul FOTO: Henrik Salvesen
Silas forteller at han har hatt en jevn vekst for Paris Frisør siden han overtok, og i dag fremstår den lille salongen i Strandgata som en av de mest populære frisørsalongene i Haugesund.
Jevn vekst
Silas mener at det å være en god hårklipper ikke er nok for å bli en god frisør, men at det er like viktig å forstå hva kundene vil ha og hva som fungerer best for dem. Han mener derfor at det er viktig å lytte til kundene og gi dem den opplevelsen de ønsker, samtidig som man tar hensyn til deres personlige stil og preferanser.
–Det er lett å være hyggelig, når man har en jobb man trives med, smiler Silas.
Silas forteller at han fortsatt er like lidenskapelig opptatt av å gi kundene en best mulig opplevelse når de kommer innom salongen hans, og gleder seg over å se dem gå ut med ny frisyre og et smil om munnen.
Han ser frem til å ønske nye kunder velkommen til Paris Frisør.