ANALYSESJEFEN: FKH-sponsorene satt stor pris på at medtrener Andrea Loberto delte kampanalysene med dem foran LSK-kampen i kveld.
ANALYSESJEFEN: FKH-sponsorene satt stor pris på at medtrener Andrea Loberto delte kampanalysene med dem foran LSK-kampen i kveld.

«Spillermøte» med sponsorer

Å involvere FKH’s sponsorer i hvilke briefinger spillerne får om kommende motstander i Tippeligaen, har bare skjedd én gang før. I dag morges skjedde det på nytt. Medtrener Andrea Loberto gikk gjennom strategien som skal føre fram til seier over LSK på Haugesund stadion i kveld.

FORAN KAMPEN: For to år siden hadde Erik Horneland «et forenklet spillermøte med kampforberedelse» på en av FKH’s sponsorfrokoster. I dag morges ble en slik seanse gjentatt på Il Forno, denne gang med Andra Loberto i hovedrollen. Han har analysert sesongens første Lillestrøm-kamper, konsentrert seg om de viktigste formasjonene og kjennetegnene og lagt en slagplan for hvordan kveldens FKH-mannskap skal møte det karakteristiske kontringsspillet som preger Romerikslaget. Han tok for seg egenskapene og rollene til LSK’s foretrukne 11’er og illustrerte dette med gode videoeksempler. Sponsormiljøet satt tydelig pris på å bli involvert i de siste kampforberedelsene på denne måten.

FKH Relasjonsfrokost - 23

Andrea Loberto, medtrener FKH

Vil gjenskape ”Fortet”

Andrea Loberto benyttet også anledningen til å påpeke hvor viktig der er å gjenskape Haugesund stadion som «FKH-fortet», en arena som alle motstandere i Tippeligaen frykter å komme til og som fylles av «Åh, herregud-følelsen» hver gang de tenker på sine kampopplevelser i Havbyen. Nå blir det jevnere hjemmekamper framover og haugalendingene har alle muligheter til å omslutte laget med positiv energi. Lagledelsen ville ha satt stor pris på det. For å si det med Loberto:

– Vi trenger en positiv forsterkning i hodet før vi går ut på banen!

FKH Relasjonsfrokost - 01

John Harald Jacobsen, Haugaland Kraft

En av fire

Ellers var dette den aller første av i alt fire Sponsorfrokoster i år som FKH kaller for «relasjonsfrokoster». Hensikten er å bygge sterkere relasjoner innad i sponsormiljøet, gjøre folk og firmaer bedre kjent med hverandre. I dag morges var tre av dem invitert til å si noe om seg selv. Først ute var hovedsponsor Haugaland Kraft. John Harald Jacobsen fortalte kjapt om de organisasjonsendringene selskapet har gjennomgått, hvordan det brukte sponsorskapet sitt aktivt til å pleie kunder, samarbeidspartnere og samfunnsansvaret sitt. Han minnet også forsamlingen om at det her er snakk om et selskap med en langsiktig tilstedeværelse i lokalsamfunnet, som har konkurransedyktige priser, god kundeservice og som legger igjen store deler av verdiskapingen sin lokalt.

FKH Relasjonsfrokost - 10

John Tafjord jr, Gummisentralen/Pirelli

Fant egne verdier

Fra Asker kom John Tafjord jr i ens ærend for å snakke om Pirelli dekk og den ferske sponsoravtalen med klubben. Hans eget importfirma, Gummisentralen, inngår i et strategisk samarbeid med Dekk1-kjeden, begge eid av RAC Group. Forbindelsen med Møller Bil i Haugesund brakte ham inn i FKH-atmosfæren. Den tidligere eliteseriespilleren i ishockey (Frisk/Asker) fant fort igjen verdier som han selv satt stor pris på både som idretts- og businessmann og han så fram til å følge FKH på ferden.

– Vi gleder oss til å få være med på reisen, sa han og trakk også fram Haugaland Bilsenter og Suldal Billag som gode forretningsforbindelser i vår region.

FKH Relasjonsfrokost - 11

Trond Birk, Shell på Haugalandet

Siste mann ut var Trond Birk, oljeselskapet Shells representant på Haugalandet, sterkt knyttet opp med Knapphus-gruppen i Nedre Vats. Ved siden av de to stasjonene i Vats og Ølensvåg som gruppen eier selv, drifter den alle Shellstasjonene på Haugalandet og er en stor aktør i markedet. Birk er blant dem som dyrker FKH-forbindelsen aktivt og som gleder seg til årets sesong.

Ellers: hvem som fikk snakket med hvem, vites ikke. Men summingen underveis var intens. Det blir sikkert noen nye relasjoner av at ingen fikk sitte med sine faste plasser, bortsett fra undertegnede.