Skjermbilde 2015-03-24 kl. 10.32.26

Mer besøk etter annonsestopp

I går gjennoppstod debatten rundt Edda kino sitt valg om å droppe kinoprogrammet på trykk i Haugesunds Avis. Men etter at de droppet det i fjor har faktisk besøket deres steget.

AKTUELT: Flere har engasjert seg i debatten og mener at kultur og festivalutvikling bør bruke annonsekroner i Haugalandets eneste abbonementsavis som er på gata seks dager i uka.

– I 2014 brukte vi 700 000 kroner på annonser i Haugesunds Avis totalt sett sier kultursjef Eilif Fjon.

Han var enda ikke ansatt i fjor da avgjørelsen om å droppe avisen for annonsering for kino ble tatt med bakgrunn i anstrengt økonomi.

Tar inn annonsene gratis

Karmsund avis derimot tar inn oversikten over kinoprogrammet gratis som en gest til eventuelt KUF får bedre økonomi og kan betale.