Appex

Liker seg på jobb

For tredje år på rad har IT-selskapet Appex blitt kåret til en av Norges beste arbeidsplasser.

For tredje år på rad har IT-selskapet Appex blitt kåret til en av Norges beste arbeidsplasser.

Det er den internasjonale organisasjonen Great Place To Work Institute som står for kåringen, og Appex stakk av med 3. plass i kategorien Norges Beste Arbeidsplasser 2015 (20-49 ansatte). Over 25.000 medarbeidere fra totalt 176 norske virksomheter var påmeldt.

– Vi er veldig fornøyd med at våre ansatte nok en gang har sendt oss helt i toppen i kåringen av Norges Beste Arbeidsplasser, sier daglig leder i Appex, Tore Fremmersvik, i en pressemelding.

Han forteller at de bruker tilbakemeldingen fra de ansatte i den videre utviklingen av bedriften.

– Vi bruker undersøkelsen til å ta pulsen på selskapet for å se hva vi gjør bra og hva vi kan bli bedre på i forhold til arbeidsmiljøet, kulturen og lederskapet. I dag har vi fått et tydelig og positivt svar fra våre 40 medarbeidere som synes Appex er et godt sted å arbeide! Vi er helt sikre på at det kommer våre kunder til gode.

– Gir bedre opplevelse til kundene

Konkurransen tar utgangspunkt i verdens mest utbredte medarbeider- og kulturundersøkelse hvor over 6000 virksomheter med 12 millioner medarbeidere deltar. De vurderer blant annet tillit mellom ledelse og ansatte, stolthet over egen arbeidsplass og kollegialt fellesskap. I tillegg foretar de en kulturanalyse av virksomheten, der praksiser og policyer gjennomgås og vurderes.

Det samlede materiale vurderes av Great Place To Work i USA som setter årets score for hver deltaker.

– Appex er en av Norges beste arbeidsplasser for tredje året på rad og har vokst fra 25 til 40 ansatte de siste tre årene. Noe av det som kjennetegner Appex er lidenskapen til de ansatte og hvordan det gir en bedre opplevelse til kundene, uttaler partner i Great Place To Work, Jannik Krohn Falck.

– Appex har en kultur der de tydelig anerkjenner og synliggjør hvor viktig hver enkelt person er for helheten. Appex deler kundehistorier aktivt og klarer her å synligjøre effekten av deres arbeid med kunder.